FANDOM

Moja prawa ręka jest dla ocalenia ludzi, zaś lewa do ocalenia dusz akum

–Allen Walker

Allen Walker - jest głównym bohaterem mangi napisanej przez Katsurę Hoshino. Należy do Czarnego Zakonu. Jest uczniem Mariana Crossa.

Wygląd Edytuj

Allen początkowo jest dość niskim chłopcem, lecz wraz z rozwojem mangi rośnie i dojrzewa. Z wyglądu jest niezwykłym młodzieńcem, bo jako piętnastolatek ma srebrzysto-białe włosy, co jest częścią przekleństwa jakie nałożył na niego Mana, gdy ten przemienił go w Akumę. Allena wyróżnia również czerwona blizna wzdłuż oka ciągnąca się popoliczku oraz jeszcze blizna równoległa do niego, zostało ono przeklęte, ale dzięki temu może zobaczyć cierpiącą duszę Akumy. Jeśli już wspominamy o oczach Allena, warto dodać, że kolor jego oczu również jest szary, tak samo jak rzęsy i brwi. Ze względu na jego pasożytniczy typ innocence ręka Allena jest zdeformowana i różni się kolorem od ręki zwykłego człowieka. Gdy odzyskuje Innocence po feralnej walce z Tykkim w Chinach, jego ręka po dezaktywacji innocence przypomina z wyglądu bardziej ludzką - tym razem jednak jest czarna. Jak każdy Egzorcysta Walker nosi specjalny strój egzorcysty - czarny płaszcz z kapturem, długimi rękawami i naszytym na piersi herbem. Allen jest wysportowany, codziennie rano ćwiczy pompki. Chłopiec ma również wyraźne blizny po prawej stronie tułowia, które spowodowane są walką z Akumą poziomu 4.

Ze względu na zdeformowaną rękę, włosy i twarz, lubi nosić kaptury, rękawiczki czy ubrania z długimi rękawami.

Jako dziecko miał trochę dłuższe jasno kasztanowate włosy i takie same oczy.

W formie Noa Allen ma bursztynowe oczy jak Nea, natomiast jego włosy pozostają bez zmian.

Osobowość Edytuj

Allen Walker jest bardzo uczynny i wspaniałomyślny, zawsze stara się rozwiązać problemy w spokojny sposób.

Zostaje nam przedstawiony jako miły, troskliwy, dobrze wychowany i uprzejmy 15-latek. Jest bardzo oddany swoim przyjaciołom, Laviemu oraz Lenalee Lee. Jedną z najważniejszych zalet jego osobowości jest to, że najpierw myśli o innych, a na samym końcu o sobie. Ze względu na jego heroiczność, bo taki jest właśnie Allen, jest uważany za naiwnego (przynajmniej tak mówi o nim Kanda, gdy obydwaj zostają wysłani na misję po Innocence ducha z Martel). Allen po bolesnym doświadczeniu z Maną jako Akumą chce przynieść uwięzionym duszom zbawienie. Nigdy się nie poddaje i tak jak obiecał Manie, zawsze idzie do przodu.

Zanim poznał Manę był bardzo niemiły, cyniczny i mówił, że nie potrzebuje przyjaciół.Ale po śmierci swojego ojca część cech Many; stał się gentlemanem. Jednakże część tamtych cech pozostawił, co odczuwają Kanda i Marian Cross. Zdaniem jego mistrza "mroczniejsza strona Allen" jest znacznie lepsza niż wtedy, kiedy "przywdziewa maskę Many".

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Gdy Allen został porzucony przez rodzinę ze względu na swoje dziwne ramię, trafił do cyrku, gdzie spotkał Manę który pracował tam w charakterze clowna. W Boże Narodzenie, kiedy Allen miał lat 7, Mana postanowił adoptować Allena. Niestety Mana zmarł(w anime powodem śmierci było potrącenie przez powóz - w mandze przyczyna śmierci jest niewyjaśniona), gdy Allen miał 11 lat. Z rozpaczy chłopak pod wpływem Milenijnego Earla przemienia ukochanego Manę w Akumę. Rozzłoszczony Mana przeklina Allena. Wtedy też pierwszy raz uaktywnia się jego Innocence i z trudem zabija zamienionego ojca.

Po tym wydarzeniu trafia pod skrzydła generała Mariana Crossa, gdzie rozpoczyna trening na egzorcystę, a w międzyczasie przechodzi jak się później okazuję trudną szkołę życia.

Dalsze Losy Edytuj

Wprowadzenie Edytuj

Allen po raz pierwszy pojawia się w Londynie zaraz po przyjeździe, kot zjada Timcanpy'ego. W pogoni za kotem Allen że przychodzi do "przeklętego" kościoła i ratuje kobietę z policji o nazwie Moor. Gdy przynosi na komisariat nieprzytomną policjantkę podejrzewany jest o zabójstwo partnera. Podczas dochodzenia Allen odkrywa, że brat Moor próbował przywrócić do życia swoja ukochaną, a jednocześnie siostrę Moor. Niestety został oszukany przez Hrabiego.Jego ukochana została zmuszona do zabicia go i przejęcia jego ciała, taką osobę nazywa się Akumą. Po krótkiej walce, Allen zabija Akumę i rusza w dalsza drogę do Zakonu.

Kiedy Allen dotarł do celu, pojawiły się pierwsze komplikacje. Wzięto go za Akumę ponieważ miał znak pentagramu. Kanda wracający z misji został wysłany aby go zlikwidować.To nieporozumienie zostaje wyjaśnione po przeczytaniu listu od generała Crossa, który zgubił się na biurku Koumi'ego.Po przybyciu spotkał się z Hevlaską gdzie przepowiedziano mu, że jest "Niszczycielem Czasu". Według Bookmana "czas" może mieć znaczenie "tysiąclecia" tak ja Hrabia Tysiąclecia, więc przeznaczeniem Allena jest zniszczenie Hrabi Tysiąclecia.

Następnie Allen jest oprowadzony po zakonie prze Lenalee Lee. Spotyka wielu członków zakonu. Szybko staję się znany w kuchni ze względu na jego wielki apetyt, oraz przez Poszukiwaczy, ponieważ w ich obronie postawił się Kandzie.

Duch Mater Edytuj

Komui daje Allenowi pierwsze zadanie:znalezienie Innocence w mieście Mater. Jego partnerem będzie Kanda i Poszukiwacz Toma. Kiedy tam przyjeżdżają i znajdują Poszukiwaczy tam stacjonujących widzą, że zostali oni zabici przez trzy Akumy. Allen i Kanda szybko pozbywają się dwie z nich: jednak ostatnia przekształca się w drugi poziom. Allen toczy walkę z Akumą, a Kanda wyrusza, aby znaleźć Innocence, które służy jako serce żywej lalki zwanej duchem Mater.

Allen zostaje pobity przez Akumę dzięki jej zdolności do kopiowanie czego zechce. Akuma rzuca Allena na budynek i wyrusza szukać Innocence. Później Allen przybywa w sama porę, aby zatrzymać Kande przed zabiciem Tomy (który został zmuszony do noszenia "skóry" Allena przez zdolność kopiowania Akumy. Kanda zostaje poważnie ranny, Allen ucieka z nim i Tomą, aby znaleźć kryjówkę przed Akumą. Przypadkowo znajduję ducha z Mater zwanego Guzol i młoda dziewczynę o imieniu Lala. Okazuje się, że to Lala jest tak zwanym duchem z Mater, a Guzol człowiekiem. Lala prosi Allena aby pozwolił jej zostać przy umierającym przyjacielu. Allen zgadza się na tą prośbę. Kanda jest temu przeciwny mówi mu żeby teraz zabrał Innocence. Obaj się sprzeczają, aż do momentu gdy przebywa 2 poziom zabierając serce Lali i poważnie rani Guzola. Allen aktywuje swoją rękę która przybiera kształt działa. Później jego ręka zmienia kształt, który wyglądem przypomina miecz. Kiedy Allen jest już bliski zwycięstwa, jego Innocence się dezaktywuje, ponieważ jego ciało nie może nadążyć za przemianą. Kanda ratuję go i z jego pomocą zabijają poziom drugi. Allen czeka aż Lala spełni swoją obietnice. Gdy Lala umiera Allen zabiera Innocence z powrotem do centrali.

Pierwsze spotkanie z Hrabią Tysiąclecia Edytuj

Allen i Toma w drodze powrotnej do centrali ratują syna jednego z naukowców zakonu, John'a, którego chce zabić Akuma. Allen i Toma desperacko próbują przekonać John'a, aby przestał polować na Akumy jednak jest to bezskuteczne. Allen próbuje dostać się do ojciec John'a Jake'a Russell aby go przekonać, ale okazało się, że ojciec John'a był był bardziej zainteresowany pracą, niż własną rodziną. Allen mając dostaje złe przeczucia, wraca do John'a. W tym czasie Lenalee ma zamiar przygotować przyjęcie powitalne dla Allena. Gdy wszystko jest gotowe dowiaduje się że Allen gdzies wyszedł postanawia iść za nim. Gdy Allen przychodzi na miejsce widzi John'a oraz jego przyjaciele Leo. Dzięki swojemu oko zauważa, że Leo jest Akumą. Chwile później pojawia się Hrabia. Allen mówi John'emu, że jego przyjaciel został zamieniony w Akumę. Podczas starcia z Hrabia przypomina sobie, że Allen gdy był młodszy zamienił kogoś w Akumę. W tym samym momencie przybiega Lenalee. Hrabia przywołuje Akumy które atakują egzorcystów. Allen i Lenalee pokonują Akumy. Hrabia wycofuje się. Po walce gdy wraca do zakonu Lenalee wyprawia przyjęcie powitalne dla Allena.

"Przewijane" miasto Edytuj

Allen i Lenalee zostali wysłani do miasta w Niemczech, które zostało "zatrzymane" na "9 października" (28 października w anime) przez trzydzieści dni. Allenowi udaje się uratować Mirande Lotto przed Akumą. W karczmie spotykają spotykają trzy Akumy poziomu 2. Egzorcyści wycofują się. Wkrótce dowiadują się, że zegar Mirandy to tak naprawdę Innocence i że, Miranda jest kompatybilna ze zegara.Po tym jak próbowali pomóc Mirandzie, Road Kamelot porywa ich i wyjaśnia Allenowi kim są Noah i ich połączenie z Millennium Earl. Obrażenia Allena są tymczasowo uzdrowione przez Mirandę, która aktywuje swoje Innocence. Allen i Lenalee próbują wspólnie pokonać Road i jej Akumy. Road zmusza Akumę do samo destrukcji, co powoduje, że dusza uwięziona w niej zostaje zniszczona. Przerażony Allen próbuje ratować duszę, ale Lenalee przeszkodzą mu ponieważ on również mógł bym zginąć. Zdenerwowany Allen pyta się Lenalee dlaczego zatrzymał go, co prowadzi do uderzenia Allena. Lenalee wykrzykuje, że jest jego przyjacielem, więc nie mogła patrzeć, jak umiera. Road nudzi się i ma zamiar odejść gdy Allen przykłada jej działo do głowy. W końcu, nie może tego zrobić. Gdy Road znika za drzwiami cały pokój zostaje zniszczony a Allen Lenalee i Miranda wracają do domu Mirandy. Następnie próbują przekonać zrozpaczoną Mirandę, aby zatrzymać jej aktywacje i pozwolić im odzyskać swoje rany.

Podczas leczenia, Allen spotyka Lavi'ego i obaj stają się przyjaciółmi, Allen dowiaduje się jak Lavi żyje jako Egzorcysta. Przypomina mu także o znaczeniu płaszcza egzorcysty, jak kiedyś powiedział mu mistrz.

Moce i umiejętności Edytuj

Przeklęte oko Edytuj

  • Poziom 1: Oko na pierwszy poziomie to dwa czerwone okręgi na czarnym tle. Aktywuje się ono automatycznie, gdy Allen znajduje się w pobliżu Akumy i pozwala mu na zobaczenie duszy w niej uwięzionej.
  • Poziom 2: Oko z wyglądu jest identyczne jak przy poziomie pierwszym. Jest całe czarne z czerwonymi okręgami, wyjątek stanowi "celownik", który pojawia się przed okiem gdy w pobliżu znajduje się Akuma. Celownik ten pozwala Allenowi precyzyjnie namierzyć gdzie znajduje się Akuma i ile ich jest. Z czasem zaczyna również słyszeć cierpiące dusze Akum, które nawołują do niego o pomoc. Warto dodać, że oko Allena krwawi i odczuwa on silny ból gdy widzi rozpad Akumy, która nie została zniszczona przez Innocence (dusza taka nie może iść do "nieba" i zostaje potępiona).

Ciekawostki Edytuj

  • Allen Walker jest nazywany przez Kandę Yuu "moyashi' co oznacza kiełek fasoli.
  • Allen Walker jest reinkarnacją Neah Walkera, co czyni go członkiem rodziny Noah, który odziedziczył Destrukcję Noah. 
  • W rozdziale 193, kiedy Allen walczy przeciwko Yuu Kandzie i Almie Karmie, próbując ich pogodzić, zostaje dźgnięty kataną Kandy. Zetknięcie z Jego Innocence przebudziło w nim Noah.
  • Nie jest to pewne, ale Allen może mieć nie 15 a 35 lat (Czternasty podczas jednego z przebudzeń w ciele Allena zauważył, że od czasu swojej śmierci 35 lat temu jego ciało się nie postarzało a wręcz odmłodniało pomimo, że nie było ono nieśmiertelne. Podczas innego przebudzenia jasno stwierdził, że przesłał swoje wspomnienia do ciała Allena 35 lat temu). 
  • Jego pierwszym imieniem jest ,,Red" od koloru jego ręki , dopiero później przyjął imię ,,Allen", będące imieniem psa Many.
  • Hoshino wyznała, że Allen jest oburęczny.
  • Allen bardzo dobrze widzi w ciemności.
  • W 219 rozdziale zostało zdradzone, że istnieją dwaj Milenijni Earle - Mana Walker i Neah Walker. Jeśli jednak brać pod uwagę, że Neah znajduje się obecnie w ciele Allena, to Allen też jest Milenijnym Earlem.
  • Jego ulubioną potrawą są mitarashi dango, a jego hobby to zarabianie pieniędzy i jedzenie.
  • W pierwszym konkursie popularności zajął pierwsze miejsce. W drugim, spadł o jedno w dół, przegrywając z Yuu Kandą. W trzecim głosowaniu po raz kolejny był pierwszy, a w czwartym znów spadł o jedno miejsce - znów za sprawą Kandy.