FANDOM

Ta strona jest obecnie edytowana! Prosimy o nie ruszanie jej, żeby nie robić zamieszania! ~ Asxabas22

Yū Kanda jest jedną z ważniejszych postaci mangi "D.Gray-Man", stworzonej przez Katsurę Hoshino. Członek fikcyjnej organizacji Black Order, której celem jest zwalczanie Milenijnego Earla. Po zniknięciu Mariana Crossa zostaje jednym z generałów.

WyglądEdytuj

Kanda to młody, przystojny Japończyk o niebieskich (brązowych) oczach i czarnych (granatowych), prostych włosach, związanych w kucyka.

Yū ma łagodne rysy twarzy, jest szczupłym mężczyzną średniego wzrostu. Policjant Galmar nazwał go uroczym chłopcem[1]. Najczęściej widujemy go w mundurze - długim, czarno-białym płaszczu.

OsobowośćEdytuj

Kanda zachowuje się chłodno i arogancko, nawet w stosunku do innych Egzorcystów. W walce zrobi wszystko, by wygrać, nawet kosztem życia swojego czy przyjaciół. Podkreśla, że jeśli będzie musiał, to zostawi towarzyszy na pastwę losu, a jednak jest w stanie się dla nich poświęcić.

Uważa, że jego jedynym celem jest wypełnianie obowiązków Egzorcysty - niszczenie Akum, szukanie odłamków Innocence oraz walka z Klanem Noego. Zwraca uwagę na to, że nie jest zbawicielem, a liczy się dla niego tylko wykonanie powierzonego zadania.

Kanda nienawidzi być nazywany swoim imieniem, co jednak nie przeszkadza mu w wymyślania przezwisk innym Egzorystą - Allena nazywa "Kiełkiem Fasoli" (モヤシ, Moyashi, Bean Sprout), a Laviego królikiem. Mimo, że wydaje się być dosyć blisko z młodym kronikarzem, to jednak nawet on nie unika gniewu Japończyka nazwanego pierwszym imieniem.

Ukrywa swoje emocje, często twierdzi, że coś nie jest jego sprawą, jednak mimo, że nie chce się do niczego mieszać, to dosyć często dochodzi do bójek między nim a Walkerem. Uważa, że Poszukiwacze nie zasługują na szacunek, bo nie mają takiego zadania jak Egzorcyści, nie interesuje go, co się z nimi stanie.
Kanda2.png
Można zauważyć, że Kanda już od dziecka był humorzasty, wybuchowy i bardzo szybko się denerwował. Najszybciej z równowagi wyprowadzał go inny egzorcysta Drugiej Generacji, Alma Karma, który chodził za nim krok w krok.

Japończyk podkreśla, że nienawidzi ludzi naiwnych, miękkich, niesłownych i tych, którzy używają jego imienia.

Zamiast tego lubi sobe i tempurę.

HistoriaEdytuj

Kanda pierwotnie był Egzorcystą Czarnego Zakonu, zginął jednak zabity przez Akumę około 30 lat przed rozpoczęciem historii. Razem z nim umarła jego ukochana i inny egzorcysta.
Kanda zly.jpg
Ich zwłoki przeniesiono do Oddziału Azjatyckiego, mózgi zabrano i wszczepiono w nowe ciała, według programu "Drugi Egzorcysta".

Yu obudził się jakieś dwadzieścia lat później, w Szóstym Laboratorium, przy innym Drugim Egzorcyście - Almie Karmie. Chłopak pomógł Kandzie wyjść z dziury i zaalarmować Edgara Changa o fakcie, że ten się obudził.

Od tego czasu Kandę na siłę próbowano połączyć z Innocence, nie zważając na ból, jaki mu to sprawia. Dzięki nabytym zdolnościom regeneracji chłopiec zdecydowanie szybciej się leczył. Jego jedynym towarzyszem w tym okresie był Alma.

Cytaty Edytuj

Naprawdę nie znoszę ludzi okazujących swoją miękkość, ale jeszcze gorsi są ci, którzy nie dotrzymują danego słowa.

CiekawostkiEdytuj

  • W drugim i czwartym głosowaniu popularności zdobył pierwsze miejsce, zaś w pierwszym i trzecim drugie.
  • Jego rany leczą się w zawrotnej szybkości. 
  • Allen przez dłuższy czas nie wiedział, jak Kanda ma na imię. 
Tumblr m46vs1uu1o1ruf24go1 500 (2).jpg

"Narodziny" Kandy jako drugiego egzorcysty

Przypisy Edytuj

  1. 19 tom mangi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki